Hírek
2013. Szeptember 28. 09:05, szombat |
Sport
Forrás: InfoVáros | -Hajósi Miklós-
Jugo és Nissan Silvia S14
Jugovits István (Jugo) driftversenyző Önéletrajzát olvashatják.
Jugo-val az OKTÓBER 5-6. - HUNGARORING EXTREME TECHNICAL WEEKEND-N TALÁLKOZHATNAK!
Én az MNASZ drift bajnokságon indulok csak, remélhetőleg a pro kategóriában, jelenleg street licencem van, megpróbálom a pro-t is megszerezni.
Lassan 6 éve, hogy Nissan Silvia S14-em van, eleinte csak utcai autóként használtam, és gyorsulási versenyekre jártam elég jó eredményekkel. Elég sok kupát begyűjtöttem, de valahogy mindig a drift érdekelt volna jobban. Mivel sajnáltam az autót vettem egy másikat, egy jobb kormány ugyancsak S14 Silviát, melyet versenyautóként megépítettünk.
2011 júniusában az autó elkészült, azóta rendszeresen járok a versenyekre.
Az akkor 320LE-es géppel hamar összeszoktam, az év végére már nagyon jól tudtam terelgetni. Ezen felbuzdulva az autót teljesen átépítettük.
A motor 2200cm3-re hízott, kovácsolt lett természetesen a belseje, minden szükséges alkatrész újra cserélve, kapott egy elég ritka japán belpiacos hengerfejet, a hengerfejbe nagyobb, erősebb szelepeket, rugókat, nagyon ritka tengelyeket, egyedi leömlőt és szívósort, egy új fejlesztésű Garrett GTX turbót egy speciális házban, komplett tripla dash csöves, tripla benzinpumpás üzemanyagrendszert surge tankkal, egy komplett új kábelköteget, egy standallone ECU-t, egy duplatárcsás kuplungot, egy Japán erősített váltóbelsőt, lamellás versenydifit.
A tervezett maximális teljesítmény 600LE,
A kasztni be lett csövezve, kapott üvegszál ajtókat, polikarbonát üvegeket, karbon géptetőt, elöl hátul 6cm szélesítés került rá oldalanként, egyedi tervezés alapján.
A 2012-es év sajnos nem a versenyzésről szólt, hanem a jelentősen megváltozott motorkarekterisztika miatt újra kellett tanulnom a driftet, és az úttörő szerepet is én vállaltam az első hazai SR22VET-el, így rengeteg gyerekbetegséget kellett leküzdeni, a sok szerelés miatt több versenyről is ki kellett maradni.
Kunmadarason 2012 így is sikerült egy 3.helyet összehozni, az akkor még "csak" biztonságos kb 450LE-vel.
Utána sem múlt el az átok, a motort sikerült stabilizálni, de a hajtás adta fel minden versenyen. Lefogazott a japán váltóbelső, lett helyette egy tolós.
2013 első versenyén lefogazott a tolós, ugyanazon a napon egy gyári is.
Most jelenleg egy 350Z váltó viseli az időközben 500LE fölé növelt teljesítményt. A féltengelyek gyakran válnak csereéretté.
2013 nyarán ismét egy 3. hely sikerült. Ezzel a teljesítménnyel már túl gyorsan fogynak a gumik is, a legtöbb jó állapotú használt gumi nem bír ki két kört.
2014-ben szeretném elérni a tervezett 600LE-t amihez finomhangolás, és alkatrészek teljes összhangba tétele szükséges, hiszen a 2200cm-ből úgy kell kinyerni a 600LE-t, hogy széles legyen a használható tartomány.
Szeretném a hajtást is stabillá tenni, hogy csak a versenyzésre kelljen koncentrálni, ne zavarjanak a műszaki hibák. Eddig kicsit tartottam a tsuiso-tól, mivel mindig próbáltam adni arra, hogy az autóm ne csak erős legyen, hanem szép is. Most már elérkezettnek érzem az időt arra, hogy kipróbáljam.
Jugo
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 06. 07:36, szerda | Sport
Bajnokok Ligája - Nyert a Liverpool, kikapott a Leipzig, meglepetés Madridban és Lisszabonban
2024. November 04. 07:59, hétfő | Sport
Labdarúgó NB I - A Debrecen pontot rabolt a Ferencváros otthonából
A kieső helyen álló Debrecen 2-2-es döntetlennel pontot rabolt a címvédő és éllovas Ferencváros vendégeként a labdarúgó OTP Bank Liga 12. fordulójának második vasárnapi mérkőzésén.
2024. November 04. 07:57, hétfő | Sport
Brazil Nagydíj - Verstappen nyerte a kaotikus futamot
2024. November 03. 08:30, vasárnap | Sport
Premier League - Kerkez gólpasszaival verte a Manchester Cityt a Bournemouth
A Kerkez Milossal felálló Bournemouth bombameglepetésre hazai pályán 2-1-es győzelmet aratott a címvédő Manchester City felett az angol labdarúgó-bajnokság tizedik fordulójának szombati játéknapján.